Мы вернулись после короткого перерыва и снова меняем бизнесменов местами.
Вас ждет, пожалуй, самый жесткий выпуск шоу “Теперь я Босс!” за все время существования проекта. На этот раз наши герои — владельцы сервисов каршеринга: Левдик-Занаревский Матвей — основатель компании «МатрёшCar», и Антон Сильнягин, который владеет компанией «Шеримобиль» в Туапсе. Матвей не так давно в этом бизнесе, но уже управляет компанией с оборотом в двести пятьдесят миллионов рублей и автопарком, состоящим из машин премиум-класса. У бизнеса Антона все не так гладко: всего 10 автомобилей в управлении и скромные доходы, к тому же зависящие от сезона.
Смогут ли наши герои изменить жизнь и бизнес друг друга всего за 3 дня? Узнаете в этом выпуске!
Сколько можно заработать на шиномонтаже: goo.gl/piLnKU
Роскошная жизнь взаймы: шеринг частных самолётов, элитных автомобилей и яхт goo.gl/qjAPJ5
Как работает экономика совместного потребления: goo.gl/sxSX9o
Бизнес-история генерального директора Uber: goo.gl/WcVfCU
京都の紅葉を撮影いたしました。お楽しみいただけましたら幸いです。
I filmed the autumn leaves of Kyoto. I hope you enjoy the wonders of the season.
Translated by Mr. Steve Gale
#bmpcc6k
Thursday morning sunrise drive around the colorful Tokyo Drift style freeway (popularized in movies and TV shows about Japan) and across Tokyos popular Rainbow Bridge (similar to New York Citys Brooklyn Bridge or San Franciscos Golden Gate Bridge). I filmed a sunset version in 60FPS but the quality was not good enough so I redid it early next morning with my original camera setup. Enjoy!
The Rainbow Bridge (レインボーブリッジ ) is a suspension bridge crossing northern Tokyo Bay in Tokyo, Japan. It was built by Kawasaki Heavy Industries, with construction starting in 1987 and completed in 1993. The bridge is 798 metres (2,618 ft) long with a main span of 580 metres (1,903 ft).
The towers supporting the bridge are white in color, designed to harmonize with the skyline of central Tokyo seen from Odaiba. There are lamps placed on the wires supporting the bridge, which are illuminated into three different colors, red, white and green every night using solar energy obtained during the day.
Shuto Expressway (首都高速道路 Shuto Kōsoku-dōro, lit. «Metropolitan Expressway», where shuto also means «capital city») is a network of toll expressways in the Greater Tokyo Area of Japan. It is operated and maintained by the Metropolitan Expressway Company Limited (首都高速道路株式会社 Shuto Kōsoku-dōro Kabushiki-gaisha).
Most routes are grade-separated (elevated roads or tunnels) and central routes have many sharp curves and multi-lane merges which require caution to drive safely. The speed limit is 60 km/h on most routes, but 80 km/h on the Bayshore Route, and 50 km/h on the Inner Circular Route.
All trips on the expressway require a toll be paid. As of 2014, the cash toll for a standard-size car is ¥1300 regardless of distance travelled. Vehicles using the ETC toll-collection system pay a distance-based toll ranging from ¥300 to ¥1300 for ordinary vehicles (see toll price) – in some cases substantially less than the previous fixed-rate toll. Lower cash rates exist for certain radial routes (where there are only a few kilometers of expressway remaining) and ETC users have various time-of-day discounts. For large vehicles, the toll is doubled.
Tokyo, (東京 Tōkyō, ˈtoʊkioʊ) officially Tokyo Metropolis (東京都 Tōkyō-to), is one of the 47 prefectures of Japan. As of 2018, the Greater Tokyo Area ranked as the most populous metropolitan area in the world. The urban area houses the seat of the Emperor of Japan, of the Japanese government and of the National Diet. Tokyo is often referred to as a city but is officially known and governed as a «metropolitan prefecture», which differs from and combines elements of a city and a prefecture, a characteristic unique to Tokyo.
The prefecture is part of the worlds most populous metropolitan area called the Greater Tokyo Area with over 40 million people and the worlds largest urban agglomeration economy. The 23 Special Wards of Tokyo were formerly Tokyo City. The latest estimate in 2019 shows the growing population of Tokyo with 13.9 million people, with the special wards 9.6 million, the Tama area 4.2 million, and the Islands 25,147. As of 2011, Tokyo hosted 51 of the Fortune Global 500 companies, the highest number of any city in the world at that time. Tokyo ranked third (twice) in the International Financial Centres Development Index. The city is home to various television networks such as Fuji TV, Tokyo MX, TV Tokyo, TV Asahi, Nippon Television, NHK and the Tokyo Broadcasting System.
Tokyo ranks first in the Global Economic Power Index and third in the Global Cities Index. The GaWCs 2018 inventory classified Tokyo as an alpha world city – and as of 2014 TripAdvisors World City Survey ranked Tokyo first in its «Best overall experience» category (the city also ranked first in the following categories: «helpfulness of locals», «nightlife», «shopping», «local public transportation» and «cleanliness of streets»). As of 2018 Tokyo ranked as the 2nd-most expensive city for expatriates, according to the Mercer consulting firm. and also the worlds 11th-most expensive city according to the Economist Intelligence Units cost-of-living survey. In 2015, Tokyo was named the Most Liveable City in the world by the magazine Monocle. The Michelin Guide has awarded Tokyo by far the most Michelin stars of any city in the world. Tokyo was ranked first out of all sixty cities in the 2017 Safe Cities Index. It was also ranked the first in the 2019 safe cities index. The QS Best Student Cities ranked Tokyo as the 3rd-best city in the world to be a university student in 2016 and 2nd in 2018. Tokyo hosted the 1964 Summer Olympics, the 1979 G-7 summit, the 1986 G-7 summit, and the 1993 G-7 summit, and will host the 2019 Rugby World Cup, the 2020 Summer Olympics and the 2020 Summer Paralympics.
Master Sushi Chef Hiroyuki Terada shows you how easy it is to prepare shrimp by stretching it for tempura. This type of shrimp is called nobashi which just means stretched. Of the 3 ways its done, chef prefers the 1st way since to comes out the longest.
Remember to use ice cold water in your batter so when your items are deep fried, the temperature yields a greater reaction and becomes more crunchier.
Again, we wish to thank all of you for watching and commenting on our videos and we hope you enjoy our content.
Support our Patreon page to see exclusive content not seen on YouTube, videos that will make you a better sushi chef, and recipes that will dazzle your tastebuds...Master Sushi Chef Hiroyuki Terada shares his utmost intimate knowledge with you. www.patreon.com/diariesofamastersushichef
As always, we wish to thank all of our fans for spending time here with us on YouTube. Were all humbled and grateful for all of you and for all the sweet, kind and spirited comments. See you in the next episode…
Send fan mail and products to be reviewed to:
Hiroyuki Terada
6815 Biscayne Blvd,
Suite 103-451
Miami, FL 33138
New videos every Sunday and Wednesday!
Business Inquiries: diariesofamastersushichef@gmail.com
— About Master Sushi Chef Hiroyuki Terada:
Master Sushi Chef Hiroyuki Terada is one of the top Japanese Chefs in the entire world and the most popular Japanese chef on YouTube.
At age 10, Terada learned the basics of sushi from his father and then went on to attend RKC Chefs School in Kochi, Japan from 1987-1989. He soon earned a nickname for his fast knife, attention to detail, divine presentation and ability to create new dishes and accents based on traditional Japanese cuisine. After graduating RKC Chef School, he was called to serve under Master Chef Kondo at Yuzuan restaurant in Kochi, Japan from 1989-1992. Mr. Kondo is the master of Kansai style cooking, considered to be the high-end of Japanese cuisine. Terada earned the title Master Sushi Chef by becoming the standing head sushi chef
Что это вообще значит «быть хорошеньким»? Стандарты красоты и привлекательности сильно отличаются в разных культурах. Но быть «хорошеньким» — это совершенно другая характеристика. Может быть, есть научное объяснение, почему наш мозг одних воспринимает как «хорошеньких», а других «красивыми», «привлекательными» и «сексуальными»? И, наконец, почему европейцам азиаты кажутся скорее хорошенькими, чем красивыми? Уверены, что у вас много вопросов по этому поводу, поэтому оставайтесь с нами до конца видео, и мы ответим на них с научной точки зрения.
Тайм-коды:
Почему малыши нам кажутся хорошенькими? 1:13
Что такое «ген EDAR»? 2:28
Что такое половой диморфизм? 3:47
Как корейская поп-музыка меняет мир? 4:35
Музыка: www.youtube.com/audiolibrary/music
Краткое содержание:
— У малышей есть черты, которые кажутся нам очаровательными. У них непропорциональное соотношение головы и тела, а также короткие руки и ноги. На самом деле, если бы малыши были бы пропорциональны и выглядели как маленькие взрослые, они не вызывали бы у нас умиления.
— Восточные азиаты более склонны сохранять такие черты и в зрелости, и этот феномен называется неотения. Исследования показали, что неотенические лица воспринимаются как более дружественные и женственные, в то время как отсутствие этих черт воспринимается как угроза.
— Ген EDAR управляет развитием волос, кожи и зубов. У людей с мутацией гена густые волосы, больше сальных желез, что позволяет коже дольше оставаться молодой, а у женщин отвечает за меньший размер груди.
— Половой диморфизм — это физические различия мужских и женских особей одного вида. Поэтому сниженный половой диморфизм означает, что мужчины с неотеническими лицами больше похожи на женщин.
— В последнее время огромную популярность в мире получила корейская поп-музыка, или К-pop. И такие группы, как BTS, продвигают неотению в массы. Вместо того, чтобы изображать из себя мачо, как принято в западной культуре, у звезд K-pop, таких как Джимин, гладкие лица, стройные фигуры и в целом женоподобная внешность.
Как вы уже поняли по названию этого видео, сегодня мы поговорим о Самых надёжных японских автомобилях миллионниках, которые не ломаются.
Это самые легендарные японские автомобили 90ых с ресурсными двигателями у которых пробег может достигать более одного миллиона км. (1 млн.км)
И мы просто обязаны вам показать их.
Конец 80ых начало 90ых годов, япония переживает бурный экономический рост.
Великолепные продажи автомобилей по всему миру, позволяют всем компаниям страны восходящего солнца не особо волноваться за расходы.
Автомобилестроение начало выходить на совершенно новый уровень, смелые эксперименты и решения приветствовались и всячески поощрялись руководством компаний.
Привычные всем машины, с острыми углами, которые были очень похожи друг на друга, стали обретать уникальность.
С конвейера начали выпускать настоящие произведения искусства.
Соревноваться с ними не могли ни автогиганты Америки, ни компании из Старого света.
Золотое время пик которому приходиться на невероятные 90ые годы.
Это время не алчных маркетологов, это время талантливых инженеров, а инженер которому дали полною свободу действий, может творить чудеса.
И так! Это самые неубиваемые японские автомобили 90ых,
легендарные миллионники которые не ломаются.
Поехали!
Подпишись на наш канал — www.youtube.com/channel/UC5rtm7cPyuXEZ7dpl_HmhmA
▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂
По вопросам сотрудничества —
theautotopx@gmail.com
▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂
#самый #неубиваемый #японский #автомобиль #в_мире #легендарные #японцы #не_ломаются #90ых #миллионники #theautotop
Виртуальная японка. Аниме-жена для одиноких мужчин
Японская компания Gatebox создала настоящую виртуальную аниме-жену, выполняющую функцию голосового помощника. Помимо управления «умными» устройствами дома, виртуальная японка будет писать сообщения, скучать и будить по утрам. Теперь каждый желающий может завести себе свою собственную персональную аниме вайфу.
Почти любой анимешник слышал про Акихабару — район в Токио, где сосредоточено множество магазинов с аниме атрибутикой, мангой, играми и компьютерной техникой. Но что на самом деле представляет собой Акихабара? Давайте разберемся. Akihabara, Tokyo